Reklamation

Kontrollera dina varor direkt efter hämtning eller leverans för upptäcka eventuella skador. Om någon skada finns bör du meddela detta till oss så snart som möjligt efter hämtning eller leverans, gärna inom 4 dagar. Vid skadad produkt ta kontakt med Tumbo Möbler via e-post eller telefon för att anmäla felet. Komplettera med uppgifter på inköpsdatum, beställare samt bild på skadan, bild på hela produkten, bild på eventuell stämpel som finns på produkten.
Vid köp av eventuellt utställningsexemplar ska köparen avsyna produkten innan köp för att förvissa sig om varans skick. Skador på utställningsprodukter som fanns vid köpetillfället kan inte reklameras i efterhand.

Konsumentköplagen

Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel med varan meddelar oss om detta. Vi kontrollerar alltid varor i så långt det är möjligt för att upptäcka fel, innan de levereras till dig. Om det mot förmodan ändå är något fel med din vara kontaktar du oss.

Tvist

Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden är vår policy att alltid följa de nämndens rekommendationer.

Garantier

Vi har ingen allmän garanti för de varor vi säljer. Vissa tillverkare erbjuder utökade garantier och i de fall detta är aktuellt finner du mer information i butiken eller produktbeskrivningen.